onsdag, april 19, 2006

19 april

Andra arbetsdagen. Humla fungerar bra de fyra timmarna hon får vara ensam..

Hon klara sig jättebra. Det trodde jag aldrig. mycket hade man hörtom hundar som aldrig kan lämnas ensamma, som yylar så man måste sluta sitta jobb eller skaffa dyr hundvakt.

Jag tog ledigt heltid förste tre veckorna sen hon hämtades. Valpledigt. Välplanerade jag hade sparat semesterdagar.
Det var mycket slit den första tiden. Ut jämt, efter hon sovit, efter hon ätit, efter hon busat runt. Ut!
Och vi kunde ju inte bara gå ner och kissa på gården neej det fick man inte, ut i gravarna. Det slet hårt för en morgontrött Lena i vårrusk. Men eftersom jag valt det, ställt in mig på det (och värre)så gick det.

Humla så liten hon var då hade ovanligt stor energi. Jättelekglad. Ibland fick hon stora Spattet oc h for runt inne som ett jehu! Det gick inte att skrika till henne för då blev hon bara mer i gasen. Svårt med nejträning.

Inga kommentarer: