måndag, maj 08, 2006

Första hela dagen för Humla--!

Nu var det dags då. Humla, bara fyra små månader och en vecka, skulle få vara en stor hund och vara ensam hemme förmiddag och eftermiddag!

Jag tänkte det skulle gå bra. Vi har redan prövat att hon är ensam förmiddagar mellan kl 8-12 i tre veckor.Jag har då även låtit henne ha det ganska tråkigt och lungt på eftermiddagarna.Inga rundor, inte mycket lek. Så hon kunde förvänta sig en sådan dag.

Det har oxå gått väldigt bra.
Idag var det dags och det gick jättebra. Hon var jättejättegosigt glad när jag hem vid lunch, och även sedan efter 16. Glad men inte översig glad. hade inte ens kissat inne!

Vi gick ut direkt. Då mötte vi våra bästisvänner på hundsidan Julie och hennes matte så Humla var lycklig över att jagas av henne och brottas och bita henne i kindskägget! Och sen kissade hon och bjasade ute oxå.
Jag hoppas att det går lika bra i morron tisdag och resten av veckan och retena av...för alltid.Så blir det ju aldrig men vi har något vi kan hålla oss till.

Här i Visby är det jättsoligt och varmt. Humla dricker mycket och sover gott nu ikväll. Nyss kom hon med sin boll och skulle lägga den mitt på tangentbordet...men det går ju bara inte. Nu ligger hon i soffan och tuggar på den...den piper lite om man biter på precis rätt ställe.

Inga kommentarer: