tisdag, juni 05, 2007

Agility kursen i Hemse

I söndags. Jag hade väntat hela helgen, äntligen satt Humla och jag i bilen och poppade på. Det tog ca 40 min till Hemse Brukshundsklubb men vi har ju AC och bra music i bilen i min lilla Ford KA.Jag parkerad försåss tokigt där ingen annan ställde sig men vad vet man! Många hunder, det var fler än vår kurs.... schäfrar och stora svarta flattar. Humla skällde förståss.

Sen träffade vi gruppen och ledaren Gunilla Wahlgren. Fick lite genomgång och ut och testa hindren.
Jag ska smyga med kameran nån gång.

Det som slog mej var att Humla är så duktig! Jag hade förväntningar kvar från i höstas där hon stack och drog en egen runda för att busa och leka, totally spacad.
Okej hon är sån ännu men så jävla duktig att ta hindren och att stanna hos mig fast hon är lös.

Det var så roligt oxå för mej! Roligt att lära henne saker som hon kan bli bättre på.
Nästa gång är imorron den 6 juni och sen påsöndag igen. tätt.
Cant wait!

En annan hundsak är att jag anmält Zattscos Friday "Humla" till Visby utställningens bägge dagar!Det är den 30 juni och 1 juli. Kom gärna dit!


Simson är i år 18 år. Är inte det otroligt märkligt?

Han kom till mig 11 aug 1989, när jag bodde i Malmö.

Nu på sin ålders höst får han precis det han vill. Mat när HAN ropar, sova länge och i solen och goseriförtur i mitt knä!

Han är mitt hjärta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att det inte var smaklösa som spelade hela vägen till Hemse.
Vi har några sådana inspelningar som vi av en händelse fått av din agilitykursledare....
Hoppas att ni får det fortsatt roligt på kursen.
Fastlänningar som utfodrar båtflyktingar ibland..