söndag, juni 10, 2007

Agilitykursdag tre


Ikväll är vi trötta igen. Agility.Dag tre.

Humla och jag tog KA-en till Hemse och det var så varmt. Hetaste dagen hittils trots att det regnade kort mitt på dagen.
Vi började två och två att träna slalomhindret. Jag var med Filas matte och det gick bra. Vi var båda överens om att godis gjorde våra vovvar alltför glada för att kunna fokusera.

Sedan delades vi in i två grupper som förra gången. Humla och jag fick vara med småhundarna. Och det var Sandra som var tränare. Vi skulle träna på de förbannande tunnlarna! Suck. det gick ju inte så bra sist. Sandra och jag kämpade och ropade och lockade men Humla fattade inte. Suck och stön , hur ska det gå?

.......men Humla fattade plötsligt grejen! Hon tog den blå långtunneln bara så där! Woaw, massor av beloning och hipphurra!
................samma med platttunneln , hon kom in där efter mej, fler gånger. Nema problema!!! Så duktigt!!

Det hon dock kompenserade med var att rusa iväg efteråt ocjh vilja sticka iväg in i skuggan eller gå till de andra vovvarna. Hon ville liksom inte sköta sig mer. Detta hände fler gånger idag efter hon varit jätteduktig... Nåja.. Busunge.

Sen skulle vi testa ett nytt hinder. A-hindret. Först lite lägre, sedan i den höjd det skulle vara dvs 170cm hög mittpå(somjag).
Detta hinder gillade Humla mycket. Rusade gärna upp på det. Det svåra var ju det som var grejen, att kunna sakta ner och stå kvar med tassarna på det gråa kontaktfältet. Inte så lätt som det låter, det blir ju en sån fart på hela hunden när den kommer över krönet.

Sedan körde vi en längre kombination med balanshinder, stanna där och sedan upp på A-hindret och till slut ett hopp. Funkade inte på a-hindret.
Men vis av erfarenhet av hur det funkat tidigare så tror jag det ordnar sig.

Nu är nästa kursgång redan på tisdag.
Vi hinner knappt träna innan
. Vi hinner nog inte träna innan men nåt ska vi träna på...

Inga kommentarer: