lördag, april 04, 2009

humla på kurs


Start nr 2 på Hundmötes kursen. Vi tog en härlig prommenad till Pendeltåget och sen pendeln till Handen. Det tog 30min. Jag älskar såna här resor för att det är alltid så kul grejer vi åker på.Oftast fårjag springa lös och träffa andra hundar.
Vi hade ju varit till samma ställe för ungeföär en emånad sen men då tyckte matte det var så himla kallt.
Nu börjar vi kursen igen och det var fler hundar nu. Jättespännande. Två schäfrar, en vit boxer Blankaoch en springerspaniel archie och en flatte Loka. Vi fick gå mittemot varandra och kursCamilla kollade hur vi betedde oss mot varandra. sen fick vi kommentarer och läxor.
Så här ungefär sa hon:
Humla visar på långt avstånd att hon ej vill träffa den mötande hunden. Hon nosar i backen, ser bakåt, vill byta riktning och då ska hon f byta riktning, i allafall att matte visar att hon sett. belöna. att solgalsögon inte är bra för då ser inte Humla mattes ögon.

Jag tyckte det var enkla saker som jag försökt få Lena att fatta länge men det var bra att en människa sa det till henne.

Voff nu är det söndagsmorgon , nu hoppas jag vi ska gå ut snart...
/HUmla tre år

Inga kommentarer: