lördag, april 29, 2006

Våra rutiner



Hej igen. Tiden går.
Vi vänjer oss vid varandra man kan nog säga att vi är en familj nu! Allt går bra.

Jag blir väckt kl 5...! upp med henne ur sovhagen till tidningar , sen tibx, jag vill sova till 6. sen vaknar hon igen och vi går upp, jag vaknar sakta..för jag är ingen morronmänniska... sen går vi och har en kul men kort runda vid 6.30tiden. vanligtvis är de andra hundarna där i Östergravar.

http://www.alltomgotland.se/om-gotland/visby Se mer om vackra Visby, se karta över Innerstaden där vi bor.

Så släpper jag Humla där och de leker och brottas och jagas lite och alla är så snälla och vissa är extra fina mot henne för hon är ju bara en valp.

Hon älskar detta. och vi är så lyckligt lottade att ha en sån fin ringmurspark, stor och slätt och kullig så man kan gå för sig själv om man vill. Humla tycker det är så kul så vanligast blir det inte kiss och bajs förrän vi kommer in... nåja.

Sen får Humla mat vilket hon äter med god aptit- och sen lite lugn tid innan jag måste göra mej i ordning för att gå till jobbet. Jag måste byta kläder och måla mej lite.Jag måste ge kattpojkarna mat och byta deras sandlådor och se till så att de är safa inne i sovrummet och så de kan komma undan.
Så sen går jag ...lungt och säger inget speceillt till Humla. Ibland stannar jag kvar i trapphuset nån minut för att höra men efter tre fyra pip så blir det tyst.

Sen är jag iväg och jobbar min dag under fyra timmar. Det har gått två veckor nu som vi gjort detta. en vecka kvar... Och det funkar.




Jag kommer hem direkt efter tolv, cyklat så det tar högst 4 min, jag öppnar dörren förberedd på kaos och sönderbitna saker men icke..... det har varit lugnt. Otroligt! Humla är glad. Hon har knappt kissat på tidningarna heller utan verkar som hon har sovit hela tiden.. Ibland kan det vara någon sak hon tagit fram och lekt med men det är ...lugnt.
SEn går vi ut och lunchprommenderna är ännu bättre än morronrundorna... Då kan vi se och träffa upp till tio hu ndar! Det brukar vara kul.

Vår gemensamma plan är att få komma med på någon hundkurs. Jag ställde Humla i kö redan i janauri men det var snabbt fullt och vi kom ej med i reservkön ens. Nu siktar vi på nästa "termin" som de meddelat att man kan anmäla sig efter den 1 juli.
Vi tränat lite själva förståss, vardagldnad, klicker . Det svar med Humla så söt hon är, så är hon väldigt tuff innuti. Att säga nej till henne funkar ej så bra. Att bara höja rösten hjälper inte oftast. Jag håller på att fundera på det.

Bye bye vov

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.