fredag, maj 12, 2006

Unghund??

Jag tror allt mer Humla kommit i nästa hundstadium man läser om. Fyra månader och några veckor, unghund!

Hon är helt klart mer självständig nu, busigare, vill följa med de andra hundarna fram emot andra hundar utan att lyssna på mig lika bra som förr. Det gör mig lite oroligare i magen men det går ju bra.
Humla växer som en häst oxå. Mätte 41 cm i mankhöjd igår.
och skrangligare långbentare.
Sedan fäller hon nu massivt. Det ligger gråsvart ull överallt längs väggar och i soffan.
Tänderna byts ut ser jag. Det verkar som framtänderna framme vid underläppen bytts redan och de andra vuxentänderna kommer.

Elliot är helt cool nu med henne. han bara kommer i, går förbi henne, lite stelt kroppspråk, lite djupmorr men hon respekterar det. Han kan till och med lägga sig på golvet eller i soffan om hon är lugnt. Det gillar jag. Det visar att det kommer att lösa sig.

Det är väldigt trist att vi inte kan åka på Valpträffen i Landskrona i helgen. Det hade varit kul att se syskonen. Och att Annki kan få se härliga Humla hur hon blivit så långt. Vi fpr komma lite längre fram tänkte jag. När jag ordnat bil och har mer råd och tid.

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.