måndag, juli 21, 2008

Första dagisdagen!!


Jaha det var vad allt handlade om?Matte Lena har varit lite spänd och orolig och imorse drog hon iväg med mig till nytt håll där vi sällan går på morgonen.

..aha ner för en brant trappa...där var det lite hundar och en snäll tjej.
Sen lämnade hon mig bara där och försvann..

men det är jag så van med varje dag och nåt roligare brukar dyka upp efter cirka halva dagen. tex min gudmatte Anna. Hon är väldigt rolig att vara med och så verkar hon gilla mej vad jag än gör..!
Se vad hon gjort med håret!! Supercoolt! Lite likt mina slingor.

Det var ett Dagis och verkade helt okej. Jag vet inte om jag ska dit igen men hoppas, mycket spännande och nya dofter överallt.

Anna kom och hämtade mig när jag låg och vilade med de nya polarna sen stack vi hem till Kungsholmslyan och åt. Himmel vad hungrig jag var.

Sen försvann Anna och jag satte direkt igång med Dagens utmaning.Matte har ordnat det för mig nu när jag mest är hamma och har det tråkigt. Jag ska försöka ta mig in till köket där Kattmaten är serverad. Det är svårt ibland men oftast fixar jag det ,för jag är väldigt smart...lite väl smart har jag hört att Matte säger...?

Man kan väl inte vara för smart..? dessa människor , annars ganska lätta att förstå sig på, lite basic varelser med sina behov av att äta och sova och försvinna iväg flera timmar utan att jag får vara med men ibland undrar jag vad de tänker med.Fattar tex inte varför hon satt in denna fula grind vid andra köksingången..

Logiska är de inte , och jag vet för jag lyssnar ofta när matte snackar med sin vänner. Men jag är nöjd med dagen. Låg en stund nära Matte när hon såg på TV och hon pratade med mig och pillade mig i nacken och det gillar jag jättemycket.


Voff

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så hemskt mycket =) Vilken fin sida du hade! Och söt hund!