lördag, juni 30, 2007

Nationella hundutställningen Visby 30 juni

Vi var där! Packade en väska med allsjöns saker , bra att ha. Allt från pipleksar, godis, kamera, pengar och handduk. Jag hade nya brassestolen och ett paraply utifall att...

Vi skulle starta som den 65 de hunden så det kunde bli först efter kl 10 tidigast men jag åkte dit redan vid 8.30 för att det var lika bra. Bättre sitta där än att sitta hemma och vänta! Det var inge regn då men det skulle komma..

Vi kom och placerade oss vid ring 2.De skulle starta med chiuauas kl 9. Vi var nästa sista hundrasen i den ringen. Humla och jag gick runt och tittade, köpte en kopp kaffe, kollade runt på vad man kan köpa och fastnade lite i hundsakstältet. Humla var väldigt intresserad där, så jag köpte en tugggrej till henne och en ny borste.

Sen satte vi oss och väntade. Och regnet kom väl där vid 9. först lite lätt sen rejält. Det regnade på väl i ett par timmar. Jag blev dygnsur,Humla blev plaskvåt, hur skulle detta gå? Men jag fick upp hunden i knäet i stolen och sen paraplyet över oss så det gick ganska bra. Men det blir lite suuuurt.

Rosemarie skulle ev komma så jag messade henne och då hade regnat lyckligtvis slutat. Hon kom med en väninna och de var såå välkomna. Det bjöd på varmt kaffe och bullar.

Det gick en tid till sen var det plötsligt VI. Humla hade hunnit torka i min famn och jag kunde fluffa upp henne med nya borsten och se på konkurensen. Nu började jag bli nervös. Vi har ju inte tränat direkt på STÅ FINT osv.

De andra var Stonebodys El emperador född 2006 Juniorklass och
MC marras Cant stop yatzy född 2005. Öppenklass.

Tikarna var Humla Zattscos Friday, Unghundsklass.
Skogsbygdens Jackie The winner född 2004.
Stonebodys Dona Beatriz född 2004 och
Tross född 2005 född på Gotland!
och sen en champion SUCH Wärnerlands X.Cindy född 2002.

Det var jag och Tross som bor på Gotland. Tross var en svart schappe, jättefin.

Det gick fort i ringen. Vi var helt ensamma i vår klass men det gick så bra. Humla klarade fint den nya smala utställningkopplet, struttade på fint med glad svansföring och glad uppsyn och stod fint när domaren Annika Ulltveit-Moe gjorde sina bedömningar.
Rosemarie hade fått ansvaret för fotande och hon var jätteduktig. Se oss in action!







Humla var jätteduktig som sagt. och vi fick vårt RÖDA band och HP men jag trodde lite fel sen, trodde att jag skulle upp med de andra tikarna... Fel... bara om man fått CK.

Kritiken löd så här: UKL1, Hederspris

  • Fem. huvud. bra rygglinje, mycket bra aktiv svans. bra bakvinklar. ännu smal i fronten.I pälsbyte. rör sig bra från sidan. ännu lös fram, vrider ut sina framben.
Smal i fronten....vrider ut sina framben, jaa kanske. Undrar om det är nåt som blir bättre eller??

Det blev en blöt lång händelsrik dag.


Vi kom hem vid ett. Trötta.

Och i morron en internationell utställning på samma plats , en annan ring , en annan domare, ny kritik..

Inga kommentarer: