söndag, juli 01, 2007

Internationella utställningen Visby 1 juli 2007

En vacker dag idag till och med varmt. Humla och jag hade en mysig dag och fick plats precis brevid ett stort tält så Humla kunde ligga i skuggan hela tiden! De hade Stabyhund.
Vi fick vänta länge som igår men det gjorde inget. Vi satt och tittade, gick och letade på Eva B och hennes Coton den tulear vid ring tre och köpte korv.Humla tog sig friheter och testade hans bur.

Ungefär samma hundraser före oss. vi var nästa sista rasen som igår.
Vi schappar var precis samma som igår. Jag träffade Birgitta som har Ninja, den lilla svarta söta och Bjärmans som hade sin Tea hemma.

Domare för dagen heter Salvador Janeiro Portugal. Humla skötte sig bra men var oväntat seegare än igår.
Vi fick 1,1 Ukl med Hederspris.
Kritiken sa:

  • Very good type, feminine nice expression, good proportions in the body, would like alittle more bone, movement could be better
Okej, väldigt bra skrivet tycker jag nog. Inget om armbågar och lös front. Men han tyckte hon rörde sig dåligt. Jag såg ju inte men jag kände i snöret att hon var segare. Och hur skaffar hon sig mer Bones=skelett?

Jag satt kvar lite och jämförde min kritik med Ninjas och pratade. sen åkte vi hem.


Humla la sig och somnade och jag sov lite ,sen har vi gått en lång prommis med Rosemarie och Juli. Nu är vi alla trötta efter denna helg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på Er!
Alltid ett nöje att läsa hur det är med er. :-)
Tycker det gick jättebra för er på utställningen: GRATTIS!
För några år sedan så var jag brev/mejl kompis med Lovisa Bjärman och har även träffat Teas mamma... så det var lite roligt att se dem omnämnda i din blogg! :-)
Ha det gott!